Kundreskontra

Modulen Kundreskontra är helt integrerat med övriga moduler i Copernicus ERP.

Fakturering sker i Copernicus Project och överförs automatiskt till Kundreskontran.

Copernicus Kundreskontra hjälper dig att administrera kunder, fakturor och inbetalningar. De automatiska rutinerna för generering av påminnelser och debiteringar av dröjsmålsränta hjälper dig att minimera kundförluster. Inbetalningar kan ske såväl manuellt som maskinellt, dvs genom att läsa in filer från exempelvis Bankgirot och Plusgirot.

Utöver den fakturering som sker i Copernicus Project, som är kopplad till projekt, finns även funktionalitet i Kundreskontran att göra enklare fakturor.

Kundreskontran innehåller en flexibel kravhantering, där olika kravkoder kan hanteras. Möjlighet finns att integrera systemet med externa inkassosystem, t ex Intrum. [Koppling till Intrum]. För kontroll av kreditvärdighet finns möjlighet att integrera Copernicus ERP med externa kreditbedömningssystem, t ex Soliditet [Koppling till Soliditet].

Det finns en rutin för räntefakturering, där man först tar fram ett förslag som sedan kan redigeras. I Kundreskontran finns ett antal standardrapporter och frågeprogram, t ex saldolista och förfallolista. Det är enkelt att överblicka en kunds alla fakturor och vid behov zooma sig ner till detaljer på såväl kontering som inbetalning.


 

Har du frågor?

Ifall du har några frågor om våra erbjudanden eller tjänster så är du välkommen att kontakta oss. Vi gör vårt bästa för att du ska få hjälp så snabbt och effektivt som möjligt.


Kontakta oss